Młody Jęczmień Zielony

Moda na dbałość o swoje zdrowie rośnie i z każdym kolejnym dniem coraz więcej osób dba o to, by jeść to, co dla ich organizmu jest dobre. Stąd jednocześnie powiększająca się liczba fanów młodego jęczmienia, który jak nic innego do tej pory, przynosi najlepsze rezultaty.

Młody jęczmień, a odchudzanie

Często wybierany przez tych, którzy planują zrzucić na wadze, czy też dbają o utrzymanie stałej wagi ciała. Zawarty w młodym jęczmieniu błonnik jest naturalny i możemy cieszyć się pełnią jego działania. Wiele preparatów posiada sztuczny błonnik, który nawet w połowie nie działa tak, jak przyjmowanie młodego jęczmienia w tabletkach! Łykając jedną tabletkę na 30 minut przed posiłkiem, uzyskamy efekt o wiele szybszego uczucia sytości, łatwiej będzie nam zrezygnować z dalszego jedzenia i odejść od stołu. Błonnik ma też wpływ na perystaltykę jelit, oczyszcza je z toksyn i zanieczyszczeń, zwiększając wchłanianie drogocennych składników odżywczych. Jęczmień zielony pozwala pozbyć się nieprzyjemnych zaparć i natychmiastowo odczuć poczucie lekkości.

Młody jęczmień i jego skład

Zaleca się stosowanie tabletek dwa razy dziennie 30 minut przed planowanym posiłkiem. Systematycznie przyjmowanie to jedyny sposób na to, by odczuć maksimum korzyści, jakie niesie za sobą młody jęczmień. Naprawdę warto, bowiem zawiera on dużo witamin, minerałów i enzymów, które wprowadzą do naszego organizmu rewolucję.

Młody jęczmień to głównie witaminy C, E, B1, B2, B6 oraz beta-karoten, kwas foliowy i potas. Ważny dla osób, które nie jedzą mięsa. Są jedynym naturalnym źródłem witaminy B12, tak ważnej i istotnej dla wegetarian oraz wegan. Również z powodu dużej ilości wapnia wzmacniającego kości, zaleca się jego przyjmowanie na diecie roślinnej.

Zawarty w młodym jęczmieniu magnez zmniejsza i łagodzi stres, a obecność cynku, manganu i krzemu wpływa korzystnie na wygląd paznokci i włosów. Młody jęczmień skutecznie pomaga również osobom z trądzikiem i problemami skórnymi. Chlorofil, jaki w nim znajdziemy, jest niezastąpiony, a jego działanie szerokie.

Wróżby w rzeczywistości wirtualnej

W dzisiejszym świecie wszystko przenosi się do Internetu. Mamy tutaj od bardzo dawna sklepy, to za pomocą narzędzi internetowych podtrzymujemy nasze kontakty, wielu pracuje tylko i wyłącznie w Internecie i co ciekawe, do tej ostatniej grupy dołączyły niedawno wróżki online, czyli grupa wróżek i wróżbitów, którzy swoje usługi postanowili oferować w warunkach rzeczywistości wirtualnej.

Jak może nam pomóc wróżka online? W praktyce nie ma tutaj jakichś specjalnych różnic, ponieważ wróżba to wróżba i tak naprawdę zmienia się tylko jej otoczenie, a ono nie posiada realnego wpływu na kształt wróżby. Każda wróżba odnosi się do prawd uniwersalnych, a na ich odczytywanie zdecydowanie nie ma wpływu to, w jaki sposób zostaną później zakomunikowane.

Co do samej konkretnej pomocy, może się ona odnosić do wszystkich kwestii, z którymi mierzy się klasyczne wróżbiarstwo. Pomoc wróżki online najczęściej odnosi się do kwestii raczej ogólniejszych, ale kwestie szczegółowe też jak najbardziej są tutaj dostępne. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób chcemy z takiej wróżby skorzystać. Możemy z naszym wróżem spotkać się w jakimś wirtualnym miejscu i normalnie porozmawiać, a możemy także poprosić na przykład o przysyłanie nam wróżby codziennie rano przed rozpoczęciem dnia. Wtedy będziemy uzbrojeni w odpowiednie przestrogi i napomnienia, które nie tylko pomogą nam podejmować odpowiednie decyzje w czasie wykonywania obowiązków zawodowych czy zajmowania się rodzinom, ale także uwrażliwią nas na potencjalnie problematyczne kwestie, jakie mogą się w ciągu dnia pojawić.

W czym jest magnez? – wybierz produkty zawierające dużo tego pierwiastka

Magnez to jeden z istotnych składników naszej diety, który ma duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Ciągłe zmęczenie, drążące powieki czy trzęsąca się łydka to znak, że możemy mieć niedobory magnezu w organizmie. Szybki tryb życia, duża ilość śmieciowego jedzenia, kawy czy napojów gazowanych to czynniki, które doprowadzają do tego, że magnez się wypłukuje z organizmu i nie ma go tam w odpowiedniej ilości. W takiej sytuacji konieczne jest sięgnięcie po magnez oferowanych w kapsułkach w czystej postaci. Lepszym rozwiązaniem będzie jednak zmiana diety na produkty, w których znajduje się dużo magnezu. Dla Państwa przygotowana została lista produktów, z której dowiedziecie się w czym jest magnez.

1.    Pestki dyni – to produkt, w którym magnezu jest bardzo dużo. W 100 gramach znajdziemy aż 540 mg tego pierwiastka. Jest to więc niezwykle zdrowa przekąska, którą świetnie możemy zastąpić tłuste chipsy.
2.    Otręby pszenne – również tutaj znajdziemy dużą ilość magnezu bo aż 490 mg na 100 g. Dlatego warto dodawać je po jednej dwie łyżki do różnych posiłków. Na pewno wyjdzie to nam na zdrowie
3.    Kakao naturalne – gorzkie, naturalne kakao ma w sobie około 420 mg na 100 g. Dlatego można również tutaj szukać źródła tego pierwiastka.
4.    Migdały – jest to produkt, który ma bardzo dobry wpływ na nasz organizm, znajdują się tam między innymi zdrowe tłuszcze. Do tego również duża ilość magnezu bo aż około 270 mg na 100 g.
5.    Zarodki pszenne – można je swobodnie dodawać do sałatek czy surówek, znajdziemy tam nieco ponad 300 mg magnezu na 100 g takich zarodków.
6.    Kasza gryczana – jeśli chodzi o węglowodany do posiłków duża ilość magnezu znajduje się w kaszy gryczanej. W torebce, gdzie mamy 100 g kaszy będzie prawie 220 mg magnezu.
7.    Soja – kolejny popularny, dietetyczny produkt, w którym mamy sporo magnezu. Podobnie jak w kaszy jest tam niecałe 220 mg na 100 g.
8.    Biała fasola – w tym produkcie mamy około 170 mg na 100 g. Smaczny element, z którego można przygotować wiele posiłków.
9.    Czekolada – jest również coś dla miłośników słodyczy. W czekoladzie również mamy dużo magnezu. Najlepiej wybierać gorzką czekoladę, gdzie w tabliczce jest około 165 mg na 100g. W mlecznej czekoladzie może być nawet poniżej 100 mg co jest znaczącą różnicą
10.    Orzechu pistacjowe – w pistacji również mamy sporo magnezu. Prawie 160 mg na 100g.
11.    Orzechy laskowe – podobna ilość znajduje się w orzechach laskowych. Ze względu na dużą ilość tłuszczu nie powinniśmy jednak jeść ich ogromnymi ilościami.
12.    Płatki owsiane – w płatkach mamy około 130 mg na 100g. Są jednak bardzo zdrowe również pod innymi względami, dlatego warto po nie sięgać.
13.    Banan – dla miłośników owoców rozwiązaniem mogą być banany, gdzie mamy około 70 mg magnezu w jednym bananie, który waży około 200 g.

W jakich produktach jest magnez?

Mamy to nieszczęście, że w żaden sposób nie jesteśmy w stanie sami sobie wyprodukować nawet najmniejszych ilości magnezu. Oznacza to, że jesteśmy zmuszeni do przyjmowania go w formie pokarmu. Co ciekawe, wcale nie mamy zbyt dobrze przygotowanego układu pokarmowego do tej czynności. Jesteśmy bowiem w stanie przyswoić tylko połowę elementów zawierających magnez, które trafią do naszego żołądka. Reszta z nich jest po prostu wydalana z pozostałymi resztkami niestrawionej lub ogołoconej z użytecznych składników materii. Co gorsze, źle zbilansowana dieta powoduje, że do naszego organizmu magnez ma jeszcze bardziej utrudnioną drogę, a jeśli jest w niej za dużo niektórych składników, na przykład potasu, przyspiesza jeszcze jego usuwanie z organizmu. Na szczęście znalezienie wystarczającej ilości źródeł magnezu nie jest jakimś wielkim problemem.

Naturalne produkty

Magnez jest stosunkowo popularnym pierwiastkiem w przyrodzie, więc jeśli coś jemy, nie musimy się zastanawiać, w jakich produktach jest magnez, bo najprawdopodobniej tam jest. Dotyczy to zwłaszcza produktów odzwierzęcych. W związku z jego niezbyt imponującym poziomem wchłaniania  z przewodu pokarmowego potrzebne jest jednak jedzenie produktów spożywczych, które posiadają bardzo dużo magnezu w swojej masie. Nie trzeba się w tym celu na szczęście decydować na jakieś bardzo dziwne diety. Jeśli będziemy jedli zwykły nabiał w normalnych ilościach i w naszej diecie pojawi się pełnoziarniste pieczywo, będzie to w zupełności wystarczające. Od czasu do czasu warto będzie jeszcze tylko sięgnąć po orzechy dowolnego typu i słonecznik. Bardzo dobrą wiadomością dla wszystkich łasuchów jest bardzo duża zawartość magnezu w kakao i tym samym w czekoladzie. Gorzka czekolada z orzechami jest po prostu bombą magnezową. Oprócz tego warto wspomnieć jeszcze o kaszy gryczanej, brązowym ryżu oraz rybach.

Suplementacja

Suplementacja magnezu, czyli jego przyjmowanie w postaci tabletek zazwyczaj potrzebna nie jest. Pojawiają się jednak różne przypadki, kiedy osoba ma zmniejszoną zawartość magnezu w organizmie, na przykład ze względu na poważny, regularny wysiłek fizyczny lub przyjmowanie diuretyków i wtedy dobrze jest przyjmować preparaty celowe. Są to specjalne suplementy diety, w których znajduje się magnez i zwykle potas, który jest tracony w podobnych warunkach, co magnez. Przyjmowanie ogólnych preparatów witaminowych w takich wypadkach jest zazwyczaj bez sensu, ponieważ zawartość magnezu jest w nich bardzo niewielka, ułamek dziennej dawki i jeśli mamy jakieś realne problemy z jego niedoborem, lepiej jest się zaopatrzyć w grahamkę z bananem i w ten sposób, pełnoziarnistą wersją śniadania Mistrza, dostarczaj organizmowi brakującego magnezu. Polecam produkt Alveo firmy Akuna. Oryginalne Alveo kupicie w sklepie dobreziola.pl

Alergia na nikiel

Niektóre pierwiastki dla funkcjonowania naszego organizmu są niezbędne, inne zaś mogą być niekonieczne, a jeszcze inne mogą powodować problemy, dlatego musimy ich za wszelką cenę unikać. Do tej ostatniej grupy w przypadku wielu osób musimy zaliczyć nikiel. Alergia na nikiel co może wydawać się zaskakujące jest niezwykle często spotykana. Szacuje się, że około 20 procent osób dorosłych i 10 procent dzieci ma alergie na ten właśnie pierwiastek. W przypadku pojawienia się takich problemów trzeba unikać wszystkich przedmiotów zawierających ten pierwiastek i uwalniany z nich w taki sposób, że mogą pojawiać się reakcje chemiczne prowadzące do pojawienia się objawów alergicznych. Alergia na nikiel jest na tyle problemowa, że wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tym, gdzie nikiel się znajduje i dlatego nie jest w stanie niektórych przedmiotów skutecznie unikać. Jest to jednak pierwiastek, który w rankingu najczęściej występujących zajmuje wysokie 5 miejsce, dlatego musimy zdawać sobie sprawę z tego, że również my często się z nim stykamy. Mówiąc o czynnikach ryzyka, które mogą sprawić, że pojawi się alergia na nikiel lekarze często wskazują płeć żeńską oraz noszenie kolczyków z tym pierwiastkiem. Niekiedy mówi się również o tym, że bardziej narażeni na pojawienie się tej alergii są osoby palące papierosy. Na tą chwilę nie ma żadnych informacji jakoby alergia na nikiel była również związana z kwestiami genetycznymi. W momencie, gdy mamy taką alergię możemy spodziewać się pojawienia typowych objawów, do których zaliczyć należy: zapalenie skóry wraz z pojawiającymi się na niej zmianami: wysypkami, zaczerwienieniem. Często pojawiający się problem to również zapalenie spojówek oraz zapalenie śluzówki nosa. U niektórych osób mogą także pojawiać się objawy astmy. Diagnozowanie tej alergii lekarze prowadzą najczęściej na podstawie dokładnego wywiadu lekarskiego. Jeśli więc mamy jakiekolwiek objawy warto je zapisywać, by u lekarza dobrze przedstawić trapiący nas problem. Szacuje się, że alergia na nikiel pojawia się bardzo rzadko po krótkotrwałym kontakcie z tym pierwiastkiem. Dużo bardziej narażone są osoby, które mają kontakt długotrwały, np. noszą kolczyki zawierające nikiel. Chcąc uniknąć problemów z tym pierwiastkiem powinniśmy przede wszystkim unikać wszystkich elementów, które go zawierają a dodatkowo możemy również stosować leczenie miejscowe, które będzie ograniczać przykre objawy związane z tą alergią, które przede wszystkim pojawiają się na skórze, która miała kontakt z niklem.

Sok Noni – zdrowie z morwy

W naszym kraju coraz większym zainteresowaniem cieszą się różnorakie egzotyczne rośliny. Pośród nich znajduje się również morwa indyjska, która jest nam proponowana w formie soku noni. To właśnie to inne określenie morwy jest tym najczęściej obecnie spotykanym. Jeśli chodzi o sok noni ma on wiele cech, które decydują o tym, że warto zdecydować się na jego przyjmowanie. Badania pokazują, że w soku znajduje się wiele cennych składników witaminowych i mineralnych, które decydują o jego wielkiej wartości dla ludzkiego organizmu. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że substancje przeciwutleniające, które znajdują się w tym soku mogą wpływać korzystnie na nasz organizm i chronić nas przed rozwojem komórek rakowych. Badacze starają się podkreślać, że sok noni to taka propozycja, która gwarantuje nam również ochronę przed bólem, ponieważ sok wykazuje właściwości przeciwbólowe i pod tym kątem sprawdza się rzeczywiście doskonale. Jeśli chodzi o negatywne skutki jego przyjmowania to obciążenie wątroby, jeśli spożywać będziemy sok w zbyt dużych ilościach.

Źródło: http://www.lubienoni.pl/

Guz pęcherza moczowego – co to jest i jak sobie z nim radzić?

Guz pęcherza moczowego to inaczej rak, który zazwyczaj występuje przede wszystkim u osób starszych, niemniej jednak nie jest to żadna reguła. Obecnie możemy powiedzieć, że w Polsce przeważnie zbyt późno wykrywany, gdyż pacjenci nie zwracają uwagi na pierwsze objawy lub świadomie je ignorują, co niestety okazuje się zgubne.

Zazwyczaj guz pęcherza moczowego jest diagnozowany u pacjentów po 55 roku życia. Zdecydowanie częściej chorują na niego mężczyźni, ponieważ liczba ta jest prawie 4 razy większa niż kobiet. Jednakże co jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Jakie konkretnie czynniki wpływają na to, że w ogóle niektórzy ludzie chorują na raka pęcherza moczowego?

Otóż przede wszystkim jednym z najbardziej przyczyniających się do guza dróg moczowych czynników, jest palenie papierosów. Dodatkowo ryzyko zwiększa się poprzez rozmaite substancje chemiczne. Wobec tego dość mocno narażeni są pracownicy pracujący w przemyśle skórzanym czy gumowym. Co więcej, ww. czynniki mogą dać o sobie znać nawet po 35-30 latach od momentu w którym byliśmy na nie narażeni.

W jaki sposób można wykryć raka?
Jest to możliwe między innymi poprzez wykonanie cystoskopii. Jest to specjalne badanie pęcherza moczowego, gdzie podlega wzrokowej ocenie jego błona. Odbywa się to poprzez zastosowanie wziernika nazywanego cystoskopem.

Objawy guza pęcherza moczowego
Zazwyczaj najważniejszym objawem będzie krwawienie wraz z oddawanym moczem, czyli tzw. Krwiomocz. Często powoduje on ból podczas wydalania moczu i ustępować po pewnym czasie. Warto jednak dodać, że pomimo złagodzenia objawów rak nadal się rozwija.

Można jednak zaobserwować takie objawy jak: pieczenie, zwiększona częstotliwość oddawania moczu, możesz mieć również uczucie nie do końca opróżnionego pęcherza po oddawaniu moczu. Jednakże takie objawy nie oznaczają od razu raka, ponieważ mogą one towarzyszyć również innym schorzeniom nerek.

Po pewnym czasie, kiedy rak zaatakuje bardziej poważnie, to można spodziewać się silnego bólu w podbrzuszu oraz zdecydowanych trudności z oddawaniem moczu.

W jaki sposób leczyć guza?
Wszystko będzie w dużej mierze zależało od tego jak bardzo zaawansowany jest nowotwór. Niestety jak pokazują statystyki, w naszym kraju rak pęcherza jest wykrywany dopiero wtedy, kiedy osiąga najbardziej zaawansowane stadium.

Najbardziej znaną metodą jest elektroresekcja przezcewkowa guza, co oznacza jego fragmentowe wycięcie. Oczywiście dopiero po kolejnych badaniach okazuje się czy można wyciąć w całości i jak będzie wyglądał dalszy proces leczenia pacjenta.

Najlepsze witaminy dla kobiet w ciąży

Przyszła mama musi dbać o swoje zdrowie, ponieważ od momentu poczęcia staje się odpowiedzialna również za swoje dziecko, które nosi pod sercem. Wobec tego zawsze koniecznie należy zadbać o to, aby zawsze dostarczać niezbędnych dla organizmu witamin i minerałów. Tylko wtedy możesz mieć, bowiem pewność, że ciąża będzie rozwijała się prawidłowo i dziecko urodzi się zdrowe.

Oczywiście głównym elementem, na jaki należy zwrócić uwagę jest oczywiście odpowiednia dieta i to będzie podstawa. Należy jeść duże ilości warzyw i owoców, bo to właśnie w nich są zawarte witaminy dla kobiet w ciąży i nie tylko. Wobec tego koniecznie zadbaj o to, aby stosowana dieta była zbilansowana i bogata w białko oraz węglowodany i tłuszcze. Oczywiście należy sprawdzać produkty, bowiem nie wszystkie będzie Ci wolno spożywać. Najlepiej wybierać tylko takie, które zapewnią zarówno Tobie jak i dziecku odpowiednią dawkę witamin i minerałów.

Niekiedy jednak nie obejdzie się bez stosowania specjalnych preparatów i tutaj można sięgać po witaminy w kapsułkach. Jeśli chodzi o kobiety w ciąży, to łatwiejsze jest w tym wypadku wybieranie tabletek powlekanych. Preparaty witaminowe powinny zawierać m.in. miedź, żelazo, cynk, witaminę D, C, E, B1, to wszystko w określonych proporcjach. Warto również skoncentrować się na minerałach takich jak magnez czy fosfor oraz biotyna. Zawsze zanim zaczniesz cokolwiek przyjmować, należy zapoznać się z opinią lekarza. Dopiero, kiedy on zezwoli na używanie danego preparatu można go wdrożyć. W przypadku stosowania niektórych preparatów z żelazem może wystąpić biegunka, wtedy warto jest poszukać innego środka zastępczego.

Dobrymi źródłami poszczególnych witamin będą produkty spożywcze takie jak warzywa, owoce i mięso.

W chudym mięsie, rybach, jajach, ryżu czy wędlinach możesz znaleźć większy udział białka i żelaza. Z klei wapń i fosfor w maślance i mleku. Witamina C występuje natomiast głównie w owocach cytrusowych oraz w ziemniakach, kapuście i szpinaku.

Warto nadmienić, że mleko oraz wszelki nabiał bierze główny udział w formowaniu małych kości dziecka. Należy, więc włączyć go do swojej diety.

Warto zaznaczyć, że z witaminami nie możesz przesadzać. Dobro dziecka jest ważne, jednakże witaminy w nadmiarze mogą być szkodliwe nie tylko dla niego, ale także dla Ciebie. Zawsze, więc wszystkie swoje wybory konsultuj z lekarzem prowadzącym, gdyż on ma znacznie większe doświadczenie i będzie w stanie udzielić Ci fachowej porady na temat tego, co możesz, a czego nie w czasie ciąży.