Najlepsze witaminy dla kobiet w ciąży
Luty 12, 2016

Przyszła mama musi dbać o swoje zdrowie, ponieważ od momentu poczęcia staje się odpowiedzialna również za swoje dziecko, które nosi pod sercem. Wobec tego zawsze koniecznie należy zadbać o to, aby zawsze dostarczać niezbędnych dla organizmu witamin i minerałów. Tylko wtedy możesz mieć, bowiem pewność, że ciąża będzie rozwijała się prawidłowo i dziecko urodzi się zdrowe.

Oczywiście głównym elementem, na jaki należy zwrócić uwagę jest oczywiście odpowiednia dieta i to będzie podstawa. Należy jeść duże ilości warzyw i owoców, bo to właśnie w nich są zawarte witaminy dla kobiet w ciąży i nie tylko. Wobec tego koniecznie zadbaj o to, aby stosowana dieta była zbilansowana i bogata w białko oraz węglowodany i tłuszcze. Oczywiście należy sprawdzać produkty, bowiem nie wszystkie będzie Ci wolno spożywać. Najlepiej wybierać tylko takie, które zapewnią zarówno Tobie jak i dziecku odpowiednią dawkę witamin i minerałów.

Niekiedy jednak nie obejdzie się bez stosowania specjalnych preparatów i tutaj można sięgać po witaminy w kapsułkach. Jeśli chodzi o kobiety w ciąży, to łatwiejsze jest w tym wypadku wybieranie tabletek powlekanych. Preparaty witaminowe powinny zawierać m.in. miedź, żelazo, cynk, witaminę D, C, E, B1, to wszystko w określonych proporcjach. Warto również skoncentrować się na minerałach takich jak magnez czy fosfor oraz biotyna. Zawsze zanim zaczniesz cokolwiek przyjmować, należy zapoznać się z opinią lekarza. Dopiero, kiedy on zezwoli na używanie danego preparatu można go wdrożyć. W przypadku stosowania niektórych preparatów z żelazem może wystąpić biegunka, wtedy warto jest poszukać innego środka zastępczego.

Dobrymi źródłami poszczególnych witamin będą produkty spożywcze takie jak warzywa, owoce i mięso.

W chudym mięsie, rybach, jajach, ryżu czy wędlinach możesz znaleźć większy udział białka i żelaza. Z klei wapń i fosfor w maślance i mleku. Witamina C występuje natomiast głównie w owocach cytrusowych oraz w ziemniakach, kapuście i szpinaku.

Warto nadmienić, że mleko oraz wszelki nabiał bierze główny udział w formowaniu małych kości dziecka. Należy, więc włączyć go do swojej diety.

Warto zaznaczyć, że z witaminami nie możesz przesadzać. Dobro dziecka jest ważne, jednakże witaminy w nadmiarze mogą być szkodliwe nie tylko dla niego, ale także dla Ciebie. Zawsze, więc wszystkie swoje wybory konsultuj z lekarzem prowadzącym, gdyż on ma znacznie większe doświadczenie i będzie w stanie udzielić Ci fachowej porady na temat tego, co możesz, a czego nie w czasie ciąży.